Ένας συνδυασμός των δυο μαζί με τις επιστήμες είναι η Αναγεννησιακή πρόταση στην Τέχνη και μέσω αυτής στην ζωή.
Τεχνικά αυτό δείχνεται μέσω της προοπτικής.
Κάτι που δεν συμβαίνει στην μοντέρνα εποχή και Τέχνη, όπου η προοπτική καταργείται. Το μοντέρνο έργο Τέχνης δεν είναι πλέον παράθυρο στον κόσμο αλλά είναι ο ίδιος ο κόσμος ως πραγματικότητα. Πάνω στην σημασία της έννοιας της προοπτικής βασίζεται μια από τις ουσιαστικές διαφορές της Αναγεννησιακής Τέχνης με την μοντέρνα και κατ' επέκτασιν την σύγχρονη Τέχνη όπως π.χ. οι πίνακες του Πικάσο η του Γουόρχωλ. Στην σύγχρονη τέχνη ό,τι φαίνεται είναι, ως γλώσσα που εξαντλείται στα οπτικά κι εννοιολογικά της όρια. Ενώ στην σχολή των Αθηνών και γενικά στην Αναγέννηση, ό,τι φαίνεται είναι γλώσσα που μας αναγγέλλει κάτι που θα έρθει η που υπάρχει και θα φανεί. Μήπως με το τέλος της προοπτικής είναι και το τέλος της Αισθητικής; Μήπως η σύγχρονη τέχνη είναι μια μορφή Τεχνομηδενισμού;
Δημοσθένης Δαββετας καθηγητής φιλοσοφίας της Τέχνης, συγγραφέας, εικαστικός, γεωπολιτιστικός αναλυτής.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου